FANDOM

Nathie Ven (elf. Kraj Elfów, czyli "skąd pochodzą elfy") - Świat istniejący równolegle do naszego, zamieszkany przez humanoidalne istoty, napędzany widzialną i płynącą wszędzie energią. Pojawił się przez akcje Wyższych, mieszkających w Królestwie Chmur dokładnie nad Lasem Elfów , a potem został zasiedlony przez wytworzone przez nich istoty.

HistoriaEdytuj

Nie wiadomo, skąd się wzięli. Wyżsi po prostu byli. Któregoś dnia swojej nieskończonej egzystencji postanowili coś stworzyć. Zaczęli od rozejrzenia się. Naokoło ich dryfującego w przestrzeni kawałka ziemi nie było nic. Zdecydowali się, że świat powstanie pod nimi, stworzyli więc chmury, by osłonić się od wzroku tych, którzy mieli w nim zamieszkać. Następnie wytworzyli Nieskończone Morze. Potem skupione w jego centrum wyspy - cztery większe, wiele mniejszych. Kilka dni później, po zaprojektowaniu istot, które miały ten obszar zamieszkać, stworzyli je - dziesięć Pierwszych Elfów. Zrzucili je niedbale na wyspy. Jeden z nich nie wycelował w żadną z nich, wpadł do wody i utonął. Wyższym zrobiło się trochę łyso, więc pod dnem Morza (w które wsiąknął Piąty Elf ) wytworzyli Polanę - miejsce, gdzie elfy udają się, gdy umierają.

Od tamtej pory Wyżsi obserwowali losy swoich tworów. Elfy nie pamiętały, skąd przybyły (tak, jak to zaplanowali ich stwórcy), i po prostu starały się rozwijać. Miały ze sobą kontakt telepatyczny, posiadały czystą formę Energii Elfów, zaczęły budować swój świat. Odkrywały teren im przeznaczony i dzieliły się tym, na co się natykały.

(Po elficką legendę - wersję tej historii z ich punktu widzenia - zajrzyj tutaj)

Z Energii Pierwszych Elfów powstali Następcy. Wówczas w Nathie Ven żyło około czterdziestu elfów. Kontakt telepatyczny miedzy Następcami był o wiele słabszy, niż między ich poprzednikami. Przestraszało ich to, jednak wiedzieli, że to nieuniknione. Rozwijali więc kraj dalej.

Minęło dwa tysiące lat. Pierwsze Elfy znalazły się już na Polanie, podobnie Następcy. Nathie Ven zamieszkiwało blisko 500 elfów. Uznano, że należy wybrać Władcę, który panowałby nad Światem. Najsilniejsze (niekoniecznie w sensie fizycznym) z nich, wybrane na przedstawicieli poszczególnych wiosek, zebrały się, by ustanowićSystem, w którym Władza będzie rozdzielona równomiernie pomiędzy wszystkie Kraje.

W końcu udało się. Każdy Kraj miał mieć Władcę, lecz co kadencję (były zsynchronizowane, wszędzie wybierano Władców w tym samym momencie) Władza Główna miała należeć do innego Kraju, miała przechodzić z Kraju na Kraj w ustalonej kolejności.

Kadencje trwały po dwieście lat. Siódmym w kolejności Krajem Władzy Głównej był Nathie Nen - Kraj Wody. Na Władcę wybrano Kenire. Ona i trzech innych Władców uznani byli za najlepszych do tej pory - wygrali wiele bitew, wprowadzili wiele krucjalnych zmian. Najważniejsza z nich dotyczyła wykasowania Systemu i zmienienie sposobu rządzenia. Ostatni Antyczni Władcy, powodowani widzeniem Ialteì , zeszli na Ziemię, zostawiając Nathie Ven w rękach Atherei - młodszej siostry Kileana.

Wyższym bardzo się to podobało. Dzika, krwiożercza osoba, wciśnięta w rolę świętej, "przeznaczonej do tego" Władczyni. Mszcząc się na bracie, Atherea podjęła mnóstwo bezsensownych decyzji i ustanowiła jeszcze więcej głupawych, bezpodstawnych praw. Elfy, ślepo wierząc w nieomylność Królowej, którą przecież wybrali Ostatni Antyczni Władcy, dali się wrobić w tę świętobliwość, konserwatywność i tradycjonalizm, który narzuciła im ironiczna, wściekła władczyni.

Po Atherei przyszły kolejne Królowe. Kadencja trwała w zależności od siły Królowej od stu do dwustu lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki